I denne bloggen vil du kunne lese om smått og stort fra min hverdag.

fredag 2. juli 2010

På tur med Storm på Kvennes.

Storm har leng villet se film sammen med meg. Jeg er ikke så flink til å sette meg ned og se film med Storm. Jeg ser nesten ingenting på TV. Jeg liker å følge med på nyheter og aktualiteter, men da klarer jeg meg i grunnen med radio. Film tar jo så lang tid, derfor blir det nesten aldri. Men nå hadde jeg lovet Storm. Vi skulle se Pirates of the Caribbean. Alle tre. Ikke samme kveld, selvfølgelig. Storm var så fornøyd med sin mor, så han, helt av seg selv, foreslo at vi kunne gå tur sammen på Kvennes. Det er gutten sin. Han vet hva som funker for å få mor glad, nemlig TUR. Slår aldri feil.
Jeg tok med fotoapperatet. Og det ble mange bilder. Vi brukte lang tid på turen. Storm snakket i ett om filmen. Og som bildene viser så følger han ikke stien slavisk.
Dette treet går det å klatre i, da prøves det.




Hvem har sagt at man MÅ gå PÅ stien?
En benk, den må prøvesittes. Og Myrna ble så glad for å få være med på prøvesitting, så Storm måtte få litt suss.
WOW! MAURTUE! Den skal utforskes og 101 spørsmål stilles.

Så kom vi omsider til stranden. Og der lå et gammelt tre:







Så gikk det plutselig litt fortere...
...helt til han så et nytt tre...


Oj, et rede. Jeg blir litt nervøs av å se ungen min høyt der oppe. Så derfor ser jeg nå litt på utsikten:
Når jeg snur meg igjener han opp-ned.

Vi kommer oss videre. Og som jeg har skrevet om tidligere, så hadde vi en kjempe varm periode i midten av mai. Og som alle vet så tiner det når det på våren blir varmt, når det tiner, blir det MYE vann. Når vannet engang blir borte igjen kan det se slik ut:


Det var koseligt å være på tur med Storm. Han er en god gutt. Konklusjonen etter turen er:
Tur Tar Tid. Og det gjør ingenting. Jeg er veldig glad i deg Storm.

1 kommentar:

  1. Så gøy å kunne se og lese hva dere har gjort, Hilde! Det tar jo tid å legge inn alle bildene og skrive, men det er veldig veldig kjekt for oss :) Guttene er jo blitt så store og flotte at det ikke er til å tro! Håper vi får til og treffes i sommer. Det ville være så fint. Her har vi fire dager til flyet tar av og vi gleder oss stort alle sammen :) Ha det godt og hils inn. Klem fra Marianne

    SvarSlett