I denne bloggen vil du kunne lese om smått og stort fra min hverdag.

fredag 9. juli 2010

Endelig sommer

Endelig er sommeren kommet hit nord. Og det var fantastisk deilig. Slik er det alltid. Jeg syns ikke det er så ille at varmen ikke kommer, men når den først er her er det helt utrolig godt. Og i dag var det spesielt herlig. Jeg kan nemlig sitte på terrassen min i de nye hagemøblene mine. Lunt og godt og uforstyrret. Ubeskrivelig. Jeg har strikket, hørt på radio og jeg har lest. Jeg har også hatt besøk av nabo Nina. Vi har det fint her i Lundefjellveien. Jeg har kost meg så masse ute i dag at jeg har blitt solbrent. Det slo meg ikke i det hele tatt at jeg skulle bli. Nå har jeg kjøpt solfaktor. Brent barn.... Håvard er ute absolutt hele dagen. Han er med Tora og Eline. I dag har Storm vært mer ute også. De har for det meste av dagen kun hatt på seg kortik og ingenting mer. Håvard har sovet i telt til i dag. Han overnattet sammen med Tora og Eline i hagen hos dem. Det var kjempe stas. Storm hadde ikke lyst, han syns det var så stygg lukt i teltet. Håvard har også badet disse dagene. De løper i vannsprederen hos naboen. Kjempegøy. De har også vært hos oss og lekt, da var det visst en hoppekonkurranse. Ta løpefart og hoppe så langt som mulig over gropen vi har gravd. Bra det er myk sand de lander i.


Eline.

Tora.

Når de var ferdig med hopp-konkurransen var det tid for å grave etter skatter. Da var jentene fornufig nok til nøye seg med tilskuerrollen.

Så var det tid for en is:

Før det var ut og løpe, hoppe, sykle...igjen.
I dag var det den store sommerbegivenheten: nattåpent. Derfor ble det ikke grilling i dag som jeg hadde tenkt. Gard ville på Storslett for  å kjøpe mat fra de forskjellige innvandrerne i kommunen. De setter opp boder og selger spennende mat. I år var det fra Thailand, Eritrea,Palestina og Nepal. Gard smakte på ALT. Jeg smakte grillspyd fra Thailand og ungene spiste ingenting. Ellers så fikk vi med oss noen poser hjem i år også med varer vi fant på salg. Det er utrolig hva vi finner av ting vi ikke visste at vi trengte. Men nå tror jeg vi må ha en midlertidig innkjøpsstopp. Det ble ikke noe middag i dag men ungene og jeg tok en grandis på terrassen.

En strålende dag. Men det skyet til i kveld og da jeg var på fjellet og gikk, kom regnet. Det er meldt fint vær på dagen i morgen. Jeg håper det blir fint. Da skal vi på sykkeltur. Det er meldt regn på ettermiddagen. Maling av hus er vanskelig. Det blir vel en råd med det. Vi venter til vi kommer i en mer godværsperiode. Da kan vi male hele huset ferdig. Jeg er lei av å male litt nå og litt da.
Ja, det hadde jeg nesten glemt. Vi fikk et veldig hyggelig brev fra kommunen i posten i går. Tildeling av elevplass på kunstfag - Nordreisa kulturskole, stod det i brevet. Gard og jeg ble så glad og lettet. Jeg fikk nesten følelsen av at han hadde kommet inn på et vanskelig studie på universitetet. Håvard ble også veldig glad. Han har plass der til vi sier opp. Nå kan gutten få tegne, det han elsker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar