I denne bloggen vil du kunne lese om smått og stort fra min hverdag.

søndag 26. desember 2010

Skirenn i Saga.

2.juledag er det visst tradisjon med klubb-skirenn i Saga. Håvard var med for første gang i dag. Med nytt utstyr fra topp til tå. Helt objektivt sett så syns jeg han var helt fantastisk søt og fin. Jeg var en veldig stolt mamma i dag. Jeg så at Gard var fornøyd med sin yngste gutt også.
Vi begynner på toppen: Troms skikrets sin lue som det selvsagt står NORDREISA IL på. Bukse og jakke som er klubbdrakten, nye staver, ski og støvler (som er kombi skøyte og klassisk), og så har han rumpetaske med drikkeflaske og skismørning i.
Jeg tror nok at han selv syns han var fin, han smilte hele tiden vi var der, og var veldig ivrig. Med de nye skiene fikk han skøytingen mye bedre til. Han gikk runde på runde med skøyting før start. I rennet var det klassisk de måtte gå.

Så var det klart for start, Håvard har fått startnummer 6.

Det var mange glade unger å se. Og det var et fantastik syn da alle ungene som sto på startstreken satte avgårde. Jeg hørte noen som sa med et stort smil i ansiktet at det var så mye folk med at man skulle tro at det var et kretsrenn. Jeg gleder meg på ungenes vegne, langrenn er en flott aktivitet. Kanskje den aller beste. Det var vanskelig å få tatt klare bilder. Håvard kommer fort og det er dårlig med lys, selvom klokken var tolv og det er den lyseste tiden.

Håvard i farta. Det gikk bra i dag. Han falt i bakken og brukte lang tid på å komme seg opp igjen. Det var nok veldig uvant med så glatte ski. Jeg så at han hadde mange glipptak. Jeg tror ikke han helt forstår at det er en konkurranse heller, for når han renner andre inn går han ikke forbi men bak dem. Vi syns ikke det gjør noe. Vi tenker heller at han har en fantastisk god mulighet til å lære skiteknikk og at han får erfare at det er bra å være i god form og at uteaktivitet er supert. Før start sa vi at han kan gå så fort han klarer og at hvis han falt så måtte han reise seg opp å gå videre. Likevel ble resultatet bra. Resultatlisten kan de som er spesielt interressert (les morfar) finne hvis det søkes på Nordreisa IL. Ski. Nytt testrenn om to dager. Da er det friteknikk. Så imorgen blir det en treningstur på hele familien i Saga. Kanskje jeg filmer litt.
 Hilsen ski-mamma Hilde

1 kommentar:

  1. Resultatene kontrolert. Dette var jo meget bra.
    Gratulerer til en ivrig gutt.

    SvarSlett