I denne bloggen vil du kunne lese om smått og stort fra min hverdag.

søndag 26. desember 2010

Julaften 2010

Jeg har ikke ståket mye til jul i år Det har jeg ikke hatt tid til, rett og slett. Jeg har hatt mareritt-mye å gjøre på jobb, men nå er det ferie og jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal ofre jobben en tanke før mandag morgen 3.januar. Nå er det jul. Likevel så har jeg bakt litt, vasket og pyntet.
 Nissen var her på natten og la igjen pakke til ungene. Vi hadde julefrokost og koste oss med jule-TV. Tre nøtter til Askepott er min favoritt. En slik prinsesse vil jeg være. Etter dette måtte jeg ut en tur. Og hva er bedre enn en skitur med de to beste vennene man kan ha:
Snørekjøring med Sara og Myrna. Og legg merke til hvem som trekker....  Sara er i veldig dårlig form. Hun har ikke muskler og er overvektig. Jeg holder på å trene henne opp igjen. Hun er 7 år så vi tar det litt forsiktig. Jeg er sikker på at det å komme hjem til familien sin var den beste julpresangen hun kunne fått. Og vi også er lykkelig over å ha henne hjemme. Etter at de hadde "trukket" litt, og det var så mørkt og snødde så mye at jeg var ganske sikker på at det ikke var andre på tur. Da slapp jeg hundene løs, og vips så hadde de nye krefter. De jaget hverandre og lekte seg i snøen. Vel hjemme var de trøtte og veldig rolige resten av julaften.


I fire-tiden fikk vi besøk av nissefar.


Så blir det ivrig utpakking:

Julen er kanskje den høytiden der vi har flest tradisjoner og en av dem er å ta bilde av pyntete gutter foran juletreet.


Pinnekjøtt lukten spredte seg i huset og vi kunne tenne stearinlysene og slå av det elektriske. endelig julemiddag. Og mmm det var godt i år også. Håvard og Storm syns nok dette måltidet er laaangt. De har jo ventet og ventet på pakkene. Likevel klarer de å spise litt mat.

Og ENDELIG er tiden kommet til pakkene.
Så er pakkene åpnet, gavene skal studeres, brus, kaker og noe julgodt finnes frem. Brått har det ryddige, pyntete huset forandret seg...

.... til et rotehus. Men slik skal det jo være.
Vi koser oss med puslespill. Både dinosaurer og sjørøverer.

Håvard måtte ta bildet av sitt puslespill.
Det begynner å bli seint og forventninger til store og små er innfridd. Storm og Håvard sier begge at de gleder seg til neste dag, da skal de prøve de nye snowboardene og vi skal i julebesøk til Skjervøy. Hva er bedre enn å legge seg til å sove og glede seg til morgendagen?


God natt og god jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar