I denne bloggen vil du kunne lese om smått og stort fra min hverdag.

søndag 11. april 2010

VÅR

  Det er vår. Det er så utrolig deilig. En stor flekk i hagen er fri for snø. Asfalten i gaten her er tørr. Ungene har tatt frem sykkelen og jeg må skifte klær på Håvard 3 ganger om dagen. Vaskemaskinen rødgløder og jeg vurderer å søke om minst dobbel barnetrygd disse vårmåndene. Nå når jeg får lønning blir det gjort et skikkelig innhugg på kontoen i nye klær og sko til          ungene. Det er slik det er hver vår.                                                                                                                                                                                
Jeg trenger også noe nytt.                                                                              
I dag har det vært overskyet og vind men opp i 7, ett eller annet i temp. Godt tinevær. Nå regner det. Enda bedre tinevær. For all del, vi vet hvor vi bor og at det enda kan komme masse snø. Men jeg vil ikke tenke på det nå og ødlegge gleden av den gode vårfølelsen. Jeg har ikke fått nyte våren noe særlig enda. Jeg har vært syk i en uke. Det vil liksom ikke slippe taket. Jeg har dradd meg gjennom denne uken. Når jeg har kommet fra jobb har jeg bare lagt meg rett på sofaen og der har jeg blitt til det har vært tid for sengen. Håper neste uke blir noe bedre.
Jeg gleder meg til å begynne å male ute. Skal begynne med engang været tillater det. Det har vært supert malevær nå men det har jeg ikke hatt mulighet til med denne forkjølelsen eller hva det no er jeg har. Jeg har forsøkt å få Gard til å begynne uten å lykkes. Han kommer når jeg setter i gang. Så håper jeg at bonden som skal grave her kan starte med det så fort snøen går. Jeg er veldig klar for å lage hage. Da er det bare å snekre agilityhindre så vi får trent masse. Jeg har jo så lange dager i helgen. Selv om jeg er trøtt og vet at jeg kan sove lenge, våkner jeg tidlig og står opp. Et alderdomstegn. Det var det jeg sa da guttene var små og jeg var tvunget til å stå tidlig opp,
fri eller ikke, når det kommer en tid jeg kan sove lenge da klarer jeg det ikke. Den tiden er kommet. Egentlig så er det en bonus. helgen og andre fridager blir ekstra lang og god. Og ingen må tro at vi er tidlig i seng. SÅ gammel er vi IKKE blitt. Nei nå må jeg ta frem kosten og få ut noen kg sand, DET er også et sikkert vårtegn :-)) .

3 kommentarer:

  1. Hei.
    Tror jommen du begynner å bli voksen. Du får la noe arbeid være igjen til vi to gamle voksne dukker opp.

    SvarSlett
  2. Her er det masse arbeid til den som har lyst. Frykt ikke....

    SvarSlett
  3. ja det må være godt med vår! God bedring!

    SvarSlett