I denne bloggen vil du kunne lese om smått og stort fra min hverdag.

lørdag 3. april 2010

Mange plussgrader og strålendesol. Deilig. Slik skal det være i påsken. Og lange lyse dager så vi har det ikke travelt. Vi sto passelig seint opp. Ungene fikk se på tv og jeg puslet litt rundt. Gard lagde påskefrokost. Så syns ungene at de hørte påskeharen ute i hagen, da var det bare ut og leite. Jammen hadde den ikke lagt fra seg to store egg til guttene i år også. Påsken er reddet. Etter at vi hadde spist frokost var det tid for å komme seg på tur. Turen gikk til Krakenes. Det var et sugende føre men likevel fint å gå. Mange plussgrader.
Det er fint å gå inne i den skogen og med Storeste ruvende. Det er et nydelig fjell. Og jeg syns det er så unorskt. Ser mest ut som et fjell fra en Donald tegneserie.
Vi hadde ikke med oss mat til å ha bål. Vi tok med litt drikke og Kvikklunsj. Myrna var trekkhund. Med de få kg hun veier er det utrolig så godt hun trekker. Og hun gir seg ikke. Hun trakk først Storm men det er Håvard som fikk gleden av å bli trukket mest. I bilen på turen hjem var hun veldig sliten. Også ikveld har hun vært spesielt rolig. Det tar på å være trekkhund. Da vi var hjemme så Gard og Storm film. Håvard var hos Tora. Myrna og jeg lå i hver vår godstol og sov. Jeg lagde lasagne til i kveld. Håard var lenge ute, han hoppet på trampolinen hos naboen, et sikkert vårtegn. Så han var veldig sulten og spiste godt. Storm var mer slapp. Han har klagd på hodepine og nå ikveld måtte vi ta tempen på han. Han hadde feber. Jeg kan ikke huske sist han hadde det.

Den gutten har ikke vært mye syk. Så det spørs om det blir noe tur imorgen. Men vi har litt arbeid både i og rundt huset. Vi skal nok klare og fylle dagen. Det er meldt strålende vær imorgen også. Jeg håper vinteren er slutt og at dette er våren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar