I denne bloggen vil du kunne lese om smått og stort fra min hverdag.

mandag 28. desember 2009

Trippelseng, julebesøk og tur i måneskinn.

Håvard ligger i vår seng hver natt. Enten fra han legger seg eller så kommer han i løpet av natten. Han drømmer mye om natten og er redd å ligge alene. Vi vet at dette varer ikke evig. Han er jo blitt så stor gutt på mange områder, derfor er det bare koselig å ha ham i sengen. Nå som vi har fri har vi også tid til å prate med ham om morgenen når vi våkner engang. Han er veldig opptatt av om han får dette huset når vi dør. Ja det gjør han, har vi sagt. Det virker som en stor lettelse på ham. Da har han i hvertfall en plass å bo. Så sier han at når han blir voksen da skal han sove på vårt soverom i den store sengen. Og når vi spør hvor vi skal sove svarer han med et spørsmål: " skal dere bo her når dere er gammel" " ja" sier vi. "Hm, da kan vi ligge her alle tre." Det gjør vi jo alt og derfor har ikke vi dobbelseng lenger men trippelseng:) Da vi spurte hvordan det ble hvis han fikk en kjæreste som også skulle bo her. Svarte han med grinestemme: " da blir det jo så trangt." Men så kom han på at vi(altså Gard og jeg) kan jo bare kjøpe en ekstra seng som kan stå ved siden av storesengen. Der kan hun (evnt. kjæreste) ligge. Problemet løst.

I går hadde vi julebesøk av Tove, Per og guttene. Det sto lutefisk på menyen. Det er koslig å ha besøk. Ungene leker fint sammen. Håvard fikk endelig ta på seg de nye finklærene sine. Sort bukse, sort skjorte med hvite stjerner og et rødt slips. Dette falt veldig i smak. bra at han også setter pris på å få klær. Tidligere har han nesten ikke ville åpne de gavene. Storm har alltid likt å få seg nye klær. Storm var også fin i ny, lilla, rutete skjorte. Han har fått mye lilla. Det er jeg glad for. Han liker lilla selv, også er det fint med farger til gutter og. Jeg har desverre ikke noe bilde av dem.

Det er fortsatt kaldt her og i dag har vi hatt endel vind også. Derfor skulle jeg bare gå en liten tur. Heldigvis ble det ikke det. Tove og jeg gikk i nydelig månskinn herfra til Rovdas. Vi gikk i Fysak-løypen, det var ikke behov for hodelykt. Fra Rovdas gikk vi over veien til Kvennes. Vi gikk hele runden. Det var en fantastisk tur. Vi trenger ikke å dra langt for å få flotte naturopplevelser. Faktisk bare gå ut døren og rett inn i skogen. Som vanlig var jeg litt kald da jeg kom inn, men en varm dusj forandret det.

1 kommentar:

  1. Hei.
    Nå var det noen som kom litt nærmere.
    Her skal vi inn å se ofte.

    muf

    SvarSlett