I denne bloggen vil du kunne lese om smått og stort fra min hverdag.

fredag 11. februar 2011

Det som gjerne kommer med vinden...

Dette året har startet med lite av det meste, bortsett av sykdom. Storm har vært syk, Håvard har vært syk, Gard har hostet og hostet. Jeg har hanglet store deler av januar og nå i februar måtte jeg kaste inn håndkleet. Jeg har ikke vært på jobb på litt over en uke. På mandag var jeg hos lege, blodprøven viste at jeg hadde et virus som måtte beskjempes. Strategien for det var ifølge doktoren å være hjemme fra jobb for å slappe helt av. Og akkurat DET har jeg følgt til punkt og prikke. Jeg tenkte at nå skal jeg få lest, strikket, blogget.... men nei jeg har stort sett sovet. Og jeg tror det har virket noenlunde etter planen. Jeg er i hvertfall bedre og håper at jeg over helgen er helt bra.

Likevel så går verden sin vante gang. Det snør..

og det snør masse...



Storm og Håvard graver snøhule. Eller det vil si at Storm graver snøhule. Håvard får bare kjeft av storebror og gir til slutt opp og setter seg på siden.

Men det slutter å snø, og himmelen blir igjen klar og vakker. Med den klare himmelen kommer kulden ( og da er det ikke snakk om minus grader, men MANGE minus grader) og med kulden kommer vinden. Og da er den grundig måket utgangen og plassen forran huset forvandlet til dette:


Under denne haugen med snø befinner det seg en trapp.
Jeg forsøkte å gå ut den vanlige utgangen, men som dere ser så var det litt hinder for det:


Jeg brukte hagedøren og kjempet meg gjennom hagen for å komme foran huset.

Jeg hadde sikkert kommet ut denne døren men da hadde ikke bildet blitt så tøft :-)

Nå har det sluttet å blåse for flere dager siden. I dag har det kommet masse snø, nå er det kveld og det har klarnet opp, det er -15 ute. Håper det ikke blir kaldere og håper mest av alt at det ikke begynner å blåse. Både Yr og Storm melder SOL SOL SOL.

Kveldstanker fra en snart friskemeldt Hilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar