I denne bloggen vil du kunne lese om smått og stort fra min hverdag.

søndag 28. mars 2010

Skam på FRP. Nå er det vedtatt i kommunestyret at vi skal bare ha en skole i Nordreisa. Det skal være Nordreisa skole avd. Storslett og avd. Moan. De tre andre skolene vi hadde blir lagt ned. De skylder på den dårlige kommuneøkonomien. Den de selv har styrt i altfor mange år. For oss betyr det at det er veldig usikkert om jeg får beholde jobben min. Håvard mister sannsynlig spes.ped og verst av alt er at de tre voksne som er i Storm sin klasse blir alle byttet ut til neste år. Men som ordføreren ofte har gjentatt, både på tv og i aviser. "Det er alle de resurskrevende brukerene vi har i kommunen som gjør at økomomien er så vanskelig." Med det mener han at vi har så mange funskjonshemmete i Nordreisa. Og det er det. En statistisk tilfeldighet. Som mamma til en funksjonshemmet gutt, har jeg senest i går da jeg var på svømming med de beste og finest guttene i verden, overhørt andre foreldre snakke om at det er så ille at barn med all slags syndrom må gå på skole med deres normale barn. Og at disse syndromungene koster så mye penger at kommunen sliter økonomisk. Liknende har jeg hørt flere ganger. Så takk, narr - eller det var visst ordfører (Jon Karlsen) takk for at du har fått mange innbyggere til å tro på dette. Jeg burde kanskje syns synd på denne narren som ikke har ryggrad eller skuldre til å ta på seg, at han og partiet (FRP) han leder, ikke klarte den økonomiske utfordringen det er å styre Nordreisa kommune. Han har i stedet lagt denne børen over på skuldrene til oss som er foreldre til "ressurskrevende brukere". Våre skuldre bærer allerede mye. Heldigvis så har jeg sterk rygg og skuldre.  Jeg burde syns synd på deg Karlsen men jeg gjør det ikke. Og vær sikker på at Karlsen skal få høre fra meg. Som mamma sier: "så skal han ikke få dø i synden". Over et bilde av Storm på vei til skolen. Han mistet drosjen, og gikk til skolen på skøyter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar