I denne bloggen vil du kunne lese om smått og stort fra min hverdag.

torsdag 25. februar 2010

Årets 1. tur på Lundefjell.

Her er Tove og jeg ved den først varden på Lundefjell. Det var fantastisk fint der oppe i kveld. Vindstille, nordlys og nesten fullmåne. Og det var merkbart mildere der oppe enn her nede. Det blir ikke siste turen. Hodelyktene vi hadde med skrudde vi av, de var ikke nødvendig. Det gikk på en måte å gå på beina. det er lite snø men den er avblåst noen steder også er den i fonner andre steder.Det er et lite skarelag og vi gikk en god del gjennom. Mange ganger falt vi overende. Lattermusklene fikk god trim ikveld. På avstand må vi ha sett ganske beruset ut, det var vi jo på en måte også men bare av ekte turglede. Myrna var ikke med, jeg tenkte at det ville bli så kaldt for henne, spesielt med tanke på at hun måtte vasse i kald snø. Det var jo bare tull. Hun hadde fint gått på skaren og kaldt var det ikke. Her nede var det -15.5. Det kan det umulig vært der oppe.
Mange plasser var den beste måten å komme frem på og legge seg ned og krype på alle fire. Men som det lett sees så er Tove veldig happy. Jeg er ikke akkurat lei meg jeg heller. Det var en super tur. Jeg trengte den etter å ha vært tjener for Håvard hele dagen. Det går bra med ham. Han halter nå rundt. Storm er veldig sjalu på Håvard som slipper å gå på skolen. Så i dag har Storm hatt vondt de flest plasser. Storm har forresten ikke vondt han har sterke smerter, og da er det ikke greit.
I avisen i dag var det en lang list over alt de må legge ned i kommunen pga den skakk-kjørte kommuneøkonomien. Jeg er VELDIG glad for at det ikke går an å vedta nedleggelse av fjellene i Nordreisa kommune. Men nå er det et lykkelig GOD NATT.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar