I denne bloggen vil du kunne lese om smått og stort fra min hverdag.

onsdag 17. november 2010

Fortsatt sommer selv om det er langt på høst, eller egentlig vinter her nord.

Det har vært vanskelig å få unna denne sommerferien. Bloggingen har stopper helt opp for meg. Derfor slenger jeg ut noen bilder nå og gjør meg ferdig.

Da vi var på Tysnes kom Vibeke en tur, da ble det selvfølgelig og heldigvis tur. Nærmere bestemt Tysnessåto.
På toppen, denne toppen:
Neste dag ble det padletur i Flatråkervannet på søstrene. Og jeg må tilføye: Åååå som jeg ønsker meg en kano.

Min pene søster.
Også i kveldsol.

Ungene har det også fabelaktig på Tysnes. Se bare her:

Krabbefisking og krabbespising mmm.



Bading, selv om det regner.

Leke i båtene, gå fra båt til båt, mens jeg sitter i naustet og hekler og tenker at om de detter i sjøen (det er ikke dypt) så blir de ikke mer våt enn de alt er. Legg merke til vannflaten, her styrtregner det.


Vi var på en kjempefin padletur. Når vi er ute med ungene blir det mye utforsking av naturen, se bare her:

Disse svanene har holdt til på Skato i mange år. De blir bare kaldt Skato-svanene.

Vi forsøkte oss litt på lokalhistorie også:

Ungene syns i grunnen det var bedre i hagen til mormor og morfar
der kunne de kose seg i morell-treet eller

jobbe i snekkerboden.

Jeg kunne tenkt meg å gjort dette mye mer utførlig. Vi hadde en flott sommer i Bergen og på Tysnes. Men nå er det så lenge siden at jeg lar det være. Nå skal jeg konsentrere meg om nåtiden. Det er travelt. Faktisk mer travelt enn det noen gang har vært før. Men vi trives og har det bra.

Hilsen Hilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar